כתב אישום כנגד שישה ערבים בגין תקיפת החייל ביפו

ישראל רובין No Comments on כתב אישום כנגד שישה ערבים בגין תקיפת החייל ביפו

כתב אישום כנגד שישה תושבי ת"א בגין תקיפת החייל בשדרות ירושלים במהלך מבצע "שומר החומות"

צילום: Miriam Alster/FLASH90     
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרקליטות מחוז תל אביבהגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד נור יוסף (29), מוחמד עיאש (23), עלי מצרי (20), רע'ב מחאמיד (26), לורנס מחאמיד (24) ולוטפי וחש (27) בגין מעשה טרור של ניסיון רצח, מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, הסתה לטרור, תקיפה הגורמת חבלה של ממש ממניע גזעני, גילוי הזדהות עם ארגון טרור ושיבוש מהלכי משפט – כל אחד על פי חלקו, זאת לאחר שלקחו חלק באירוע התקיפה של החייל בשדרות י-ם ביפו.

במהלך חודש מאי 2021 התנהלה מערכה צבאית בין מדינת ישראל לארגון החמאס ברצועת עזה, אשר כונתה מבצע "שומר החומות". במהלך מערכה זאת הייתה האוכלוסייה האזרחית במדינת ישראל, נתונה תחת מתקפה של אלפי רקטות וטילים. בה בעת התעורר גל התפרעויות אלימות ברחבי הארץ על רקע לאומני – גזעני, שכלל תקיפות של כוחות המשטרה והביטחון, וכן תקיפה של אזרחים יהודים בידי ערבים, ותקיפה של אזרחים ערבים בידי יהודים. לצד זאת בוצעו פעולות של גרימת נזק לבתי עסק, הצתה של כלי רכב, בתי כנסת ועוד.

על פי כתב האישום, שהגישו עו"ד קלאודיה בילנקה ואורן חיים ב 13/05/21 הנאשמים שהו בשדרות ירושלים ביפו, במסגרת התקהלות מאורגנת שמטרתה הייתה לפגוע בעוברים ושבים ממוצא יהודי ולגרום נזק לבתי עסק המצויים בבעלות אזרחים יהודים. במסגרת ההתארגנות, שלח עיאש בקבוצה ברשת המכונה "אח'באר עאגל יאפא אלערבייה", ("חדשות דחופות יפו הערבית"), הודעות ובהן קריאה לעשיית מעשי טרור באזור שדרות ירושלים וכן הודעה ובה דברי שבח, אהדה, עידוד ותמיכה במעשי אלימות וטרור.

בסמוך לכך, צעד ל.ש. המשרת כחייל בצה"ל, בשדרות ירושלים, כשהוא לובש מכנסיים צבאיים וחולצת טי שרט שחורה ונועל נעליים צבאיות. חלק מהנאשמים הבחינו בו ויחד עם אחרים התקרבו לעברו בכוונה להטיל בו נכות או מום, או לגרום לו חבלה חמורה, וזאת ממניע לאומני – אידיאולוגי. מצרי שהיה אותה עת רכוב על אופנוע, התקרב לחייל אחז בו וריסס אותו בגז מדמיע ואילו חלק מהנאשמים ואחרים, תקפו את החייל על ידי כך שהתיזו על פניו גז מדמיע ובעטו בחלקי גופו.

במקביל יוסף ששהה מן העבר השני של הרחוב, הבחין בתקיפת החייל, רץ לעבר החייל כשבידו לבנה והטיח את הלבנה בחוזקה בראשו של החייל בכוונה לגרום למותו. בעקבות פגיעת הלבנה בראשו, התמוטט החייל ונפל ארצה. אף לאחר שהתמוטט, המשיכו הנאשמים או מי מהם לתקוף את החייל ולבעוט בו. וחש, שעבר במקום והבחין בתקיפת החייל, קרב אל החייל כשהוא רוכב על גבי קטנוע ובעט ברגלו תוך כדי הנסיעה וזאת ממניע גזעני.

הנאשמים חדלו ממעשיהם, רק לאחר שאזרחים אשר נכחו בקרבת מקום נחלצו לעזרתו של החייל והזעיקו כוחות הצלה.
כתוצאה ממעשיהם של המשיבים, נגרמה לחייל חבלת ראש קשה, ובכלל זה שבר דחוס בגולגולת, הוא הובהל לבית החולים שם נזקק לניתוח בראשו, כאשר במהלך הניתוח תוך כדי הרמת חלקי השבר, ארע דימום מאסיבי מכיוון שני עורקים. כן נגרמו לחייל חבלות גופניות. החייל נזקק לאשפוז ממושך בבית החולים וצפוי לשיקום ממושך.

לאחר האירוע עת שכב המתלונן על גבו, חבול בראשו ושותת דם, תיעד אותו עיאש בסרטון אותו הפיץ בקבוצה ברשת כשהוא נשמע אומר ברקע: "הוא גמור הנה הוא לאחר שקיבל מכות והוא גמור לא יכול לזוז". בנוסף, תיעד עיאש את פינוי החייל על ידי ניידת טיפול נמרץ בסרטון נוסף, בעודו נשמע אומר ברקע: "הנה הוא המ… הזה הנה הנה הוא בן ש… העמיסו אותו כו….".

בנוסף, יומיים לאחר האירוע שלח עיאש בקבוצה המכונה "דיווחים בזמן אמת PSPSPS" שתי הודעות ובהן קריאה ישירה למעשה טרור וכן פרסם הודעה אחת שבה פרסם דברי שבח, תמיכה או אהדה לגדודי עז א-דין אל קאסם, הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס וכן דברי שבח, תמיכה או אהדה למעשה טרור.

ליוסף יוחסו עבירת מעשה טרור של ניסיון רצח; לעיאש מיוחס עבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, הסתה לטרור (ריבוי עבירות) ושיבוש מהלכי משפט וגילוי הזדהות עם ארגון טרור; מצרי ורע'ב ולורנס מחאמיד מיוחסות עבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה ולוחש מיוחסת עבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש ממניע גזעני.

במקביל להגשת כתב האישום הוגשה בקשה למעצר עד תום ההליכים.



0 תגובות